Oliver - sistemul de management informatizat al bibliotecilor școlare și de liceu

Inovativ, elegant, flexibil și ușor de folosit, dar având în același timp facilități complexe pentru gestionarea informației, Oliver este un instrument esențial pentru facilitarea accesului la resursele de informare fizice și electronice și asistarea procesului educațional.

Oliver este sistemul ideal pentru managementul informatizat al bibliotecilor școlare și de liceu, oferind utilizatorilor o experiență digitală remarcabilă. Elevii au posibilitatea de a descoperi - pe cont propriu sau ghidați - biblioteca și resursele educaționale pe care aceasta le deține.  

Căutarea predictivă, interfața adaptată utilizatorilor de diverse categorii de vârstă, ierarhizarea și prezentarea clară a rezultatelor căutarilor, precum și posibilitatea de personalizare a fiecărui cont de utilizator în ceea ce privește rezervările, prelungirile, cererile, vizualizarea rezultatelor și a profilului de interes constituie pârghii de stimulare a interesului pentru studiu și informare a elevilor.

Câteva caracteristici care fac din Oliver un lider incontestabil al sistemelor de management informatizat al bibliotecilor școlare:

  • Motor de căutare full text
  • Catalogul bibliotecii (OPAC) include funcții intuitive pentru facilitarea căutării, chiar și pentru utilizatorii neexperimentați
  • Există posibilitatea vizualizării în catalogul bibliotecii a coperților sau ilustrațiilor, precum și a adăugării de recenzii sau recomandări ale membrilor bibliotecii
  • Conferă utilizatorilor posibilitatea de a-și administra rezervările, prelungirile, profilurile de interes, de la scoală sau de acasă (pe Internet) în limitele premise de regulile bibliotecii
  • Facilități de gestiune a documentelor electronice – pe lângă materialele tipărite sau alte resurse fizice (CD-uri, DVD-uri, kit-uri, etc) se pot cataloga documente electronice (fișiere, site-uri web, etc) în care sistemul poate realiza căutarea full text și care pot fi accesate de utilizator de la distanță, prin intermediul catalogului pe web al bibliotecii
  • Include un sistem eficient de notificare a utilizatorilor și alertare a bibliotecarilor în legătură cu materialele întârziate, rezervările disponibile, etc.
  • Diseminarea selectivă a informației este facilitată prin crearea și administrarea de către utilizatori a profilurilor individuale de interes, pe baza cărora sistemul trimite automat notificări referitoare la resursele existente și la noile achizitii ce corespund profilului configurat
  • Implementare rapidă – sistemul poate fi instalat și configurat într-un timp foarte scurt și necesită un training minimal al personalului, devenind operational imediat

Sistemul Oliver poate fi instalat pe serverul propriu sau în cloud și este furnizat după modelul SaaS (Software as a Service).