Cursuri pentru bibliotecari

În 2024 reluăm seria de cursuri pentru bibliotecari, cu o tematică îmbunătațită, diversificată și cu o structură adaptată atât pentru participarea cu prezență fizică, cât și pentru participarea online.

Cursurile cu prezență fizică vor avea durata de 2-3 zile și se vor ține în biblioteci reprezentative din diverse orașe (Cluj-Napoca, Sibiu, Iași, București, Constanța, Craiova, etc).

Cursurile online sunt structurate în module de cate 2 ore, programate pe durata mai multor zile, astfel încât să permită participarea cursanților făra a crea perturbări majore în programul de lucru al acestora.

Cursurile pot fi livrate:

  • în sistem deschis (participanți de la mai multe instituții, tematică prestabilită)
  • în sistem semideschis (participanți de la mai multe instituții cu profil similar – ex. biblioteci centrale universitare, biblioteci medicale, biblioteci de agronomie și medicină veterinară, biblioteci militare – tematică specifică profilului)
  • în sistem in-house (participanți de la o singură instituție, tematică adaptată nevoilor specifice instituției)

Principalele categorii tematice propuse:

  • Utilizarea la nivel avansat a facilităților sistemului de informatizare a bibliotecii Liberty
  • Scanarea, OCR-izarea și digitizarea materialelor tipărite
  • Tehnologii moderne și programe software utilizate în biblioteci
  • Marketing-ul și promovarea bibliotecii
  • Aptitudini organizaționale pentru bibliotecari

Lista completă a subiectelor tratate poate fi consultată mai jos:

Sistemul de informatizare a bibliotecii Liberty

  • Basic training - utilizarea facilităților uzuale ale sistemului
  • Personalizarea interfetei
  • Depozitul digital (Catalogarea si accesarea resurselor electronice) – Configurare / File Acces / Copyright
  • Aplicația de mobil Liberty Link
  • Comunicarea cu cititorii (Panoul de circulație. Notificări, somații și mesaje)
  • Inventarul colecțiilor
  • Rapoarte și statistici

Tehnologii moderne si programe software utilizate în biblioteci

  • Automatizarea operațiunilor de bibliotecă cu ajutorul echipamentelor RFID
  • Scanarea, OCR-izarea și digitizarea materialelor tipărite
  • Noțiuni de securitate informatică pentru bibliotecari
  • Pachetul de programe Microsoft Office
  • Pachetul de programe Adobe

Marketing-ul si promovarea bibliotecii

  • Pagina de web a bibliotecii, OPAC-ul, notificări, advertising (OPAC, selfCheck, unify+)
  • Prezentari de succes – principii, tehnici, etc. / Writing for business
  • Crearea de continut digital pentru promovarea bibliotecii

Abilități organizaționale

  • Managementul timpului
  • Managementul relației cu clienții. Comunicarea cu clienții
  • Abilități de training (Formarea formatorilor)
  • Lucrul în echipă
  • Managementul proiectelor
  • Cultura organizationala
  • Managementul schimbării
  • Abilitati interpersonale. Comunicarea la locul de muncă – în scris, verbală, non-verbală. Discuții. Punerea de întrebări. Interviuri. Feedback