Implementarea sistemului de informatizare Softlink Liberty5 la Biblioteca Centrală Universitară București (BCUB) a constituit un proiect de anvergură, în care echipa mixtă formată din consultanții firmei Softlink Central Europe și specialiștii BCUB au reușit ca într-un interval de timp de doar 10 luni să realizeze o veritabilă performanță de management al schimbării, cu următoarele caracteristici:
- Preluarea datelor din 3 sisteme diferite de biblioteca uzate moral și fără suport tehnic (1.076.071 titluri, respectiv 2.121.337 volume), cu verificarea, corectarea și unificarea înregistrărilor
- Integrarea cu cu alte 3 sisteme de gestiune auxiliare
- Rebarcodarea colecțiilor în cele 20 de filiale
- Personalizarea interfețelor și a șabloanelor de introducere, editare și vizualizare a resurselor și utilizatorilor
- Crearea rapoartelor, stabilirea privilegiilor de acces în sistem și a regulilor de acces la colecții
- Instruirea personalului pentru cele 215 posturi ale instituției
- Configurarea aplicației de mobil, ce permite utilizatorilor sa efectueze cu ușurință căutări pe catalogul bibliotecii să comunice în timp real cu biblioteca si să acceseze rapid si eficient diverse servicii oferite de bibliotecă
Astfel, la 1 octombrie 2022 a avut loc lansarea sistemului, după 10 luni de la achiziție, fără nicio zi de întrerupere a activității.
Sistemul Softlink Liberty5 este o aplicație exclusiv bazată pe web, integrând cele mai noi tehnologii digitale, oferind o platformă performantă centralizată pentru a gestiona, descoperi și livra atât resursele fizice cât și cele digitale deținute de bibliotecă.