Usurința accesului la informatie, rapiditatea cu care materialele sunt împrumutate și restituite, securitatea colecțiilor, eficiența și disponibilitatea bibliotecarilor sunt câteva din ingredientele principale ale unui serviciu de biblioteca modern.
Sistemele RFID integrate cu sistemul de gestiune informatizată al bibliotecii constituie fundamentul pe care se poate construi un astfel de serviciu.
Devenite tot mai populare și in Romania, sistemele RFID sunt implementate în prezent (sept. 2016) în 26 de biblioteci, 23 dintre acestea utilizând sisteme Softlink (iar restul de 3 beneficiază de asistență tehnică și mentenanță din partea Softlink).
Beneficiile ce rezultă în urma implementării unor astfel de sisteme sunt cresterea substanțială a productivității și eficienței operațiunilor și activităților specifice ale bibliotecii (împrumut, restituire, inventar, etc.), precum și a securitătii colecției.
Sistemele RFID implementate de Softlink Central Europe au trei caracteristici definitorii care le fac sa fie practic fără concurență: înalta calitate a echipamentelor, prețul accesibil chiar și bibliotecilor cu bugete limitate, precum și expertiza specialistilor nostri în integrarea echipamentelor RFID cu sistemele de informatizare a bibliotecii, de gestiune a membrilor și de tipărire a legitimațiilor.