În 2024 reluăm seria de cursuri pentru bibliotecari, cu o tematică îmbunătațită, diversificată și cu o structură adaptată atât pentru participarea cu prezență fizică, cât și pentru participarea online.
Cursurile cu prezență fizică vor avea durata de 2-3 zile și se vor ține în biblioteci reprezentative din diverse orașe (Cluj-Napoca, Sibiu, Iași, București, Constanța, Craiova, etc).
Cursurile online sunt structurate în module de cate 2 ore, programate pe durata mai multor zile, astfel încât să permită participarea cursanților făra a crea perturbări majore în programul de lucru al acestora.
Cursurile pot fi livrate:
- în sistem deschis (participanți de la mai multe instituții, tematică prestabilită)
- în sistem semideschis (participanți de la mai multe instituții cu profil similar – ex. biblioteci centrale universitare, biblioteci medicale, biblioteci de agronomie și medicină veterinară, biblioteci militare – tematică specifică profilului)
- în sistem in-house (participanți de la o singură instituție, tematică adaptată nevoilor specifice instituției)
Principalele categorii tematice propuse:
- Utilizarea la nivel avansat a facilităților sistemului de informatizare a bibliotecii Liberty
- Scanarea, OCR-izarea și digitizarea materialelor tipărite
- Tehnologii moderne și programe software utilizate în biblioteci
- Marketing-ul și promovarea bibliotecii
- Aptitudini organizaționale pentru bibliotecari
Lista completă a subiectelor tratate poate fi consultată mai jos:
Sistemul de informatizare a bibliotecii Liberty
- Basic training - utilizarea facilităților uzuale ale sistemului
- Personalizarea interfetei
- Depozitul digital (Catalogarea si accesarea resurselor electronice) – Configurare / File Acces / Copyright
- Aplicația de mobil Liberty Link
- Comunicarea cu cititorii (Panoul de circulație. Notificări, somații și mesaje)
- Inventarul colecțiilor
- Rapoarte și statistici
Tehnologii moderne si programe software utilizate în biblioteci
- Automatizarea operațiunilor de bibliotecă cu ajutorul echipamentelor RFID
- Scanarea, OCR-izarea și digitizarea materialelor tipărite
- Noțiuni de securitate informatică pentru bibliotecari
- Pachetul de programe Microsoft Office
- Pachetul de programe Adobe
Marketing-ul si promovarea bibliotecii
- Pagina de web a bibliotecii, OPAC-ul, notificări, advertising (OPAC, selfCheck, unify+)
- Prezentari de succes – principii, tehnici, etc. / Writing for business
- Crearea de continut digital pentru promovarea bibliotecii
Abilități organizaționale
- Managementul timpului
- Managementul relației cu clienții. Comunicarea cu clienții
- Abilități de training (Formarea formatorilor)
- Lucrul în echipă
- Managementul proiectelor
- Cultura organizationala
- Managementul schimbării
- Abilitati interpersonale. Comunicarea la locul de muncă – în scris, verbală, non-verbală. Discuții. Punerea de întrebări. Interviuri. Feedback